کد مطلب:8800 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:550

آزادي بيان
مقاله






اين روزها قلب و روح ميليونها انسان، مجروح اهانت مجلات و روزنامه هايي اروپايي به ساحت مبارك پيامبر گرامي اسلام مي باشد.





آتش فتنه را يك مجله ي دانماركي با كاريكاتورهايي از حضرت محمد(ص) روشن ساخت و سپس روزنامه هاي چند كشور ديگر اروپايي به بهانه ي دفاع از آزادي بيان با چاپ مجدد كاريكاتورها آتش را شعله ورتر ساختند.





به عنوان يك مسلمان انزجار و بيزاري خود را از اين اقدام موهن ابراز نموده و خواستار عذرخواهي رسمي مجلات چاپ كننده تصاوير و كشورهاي تابعه شان مي باشم.و در اين خصوص موارد زير را حائز اهميت مي دانم:



هر نوع تندروي و آشوب در سطح جهان چه به عنوان عمل و يا عكس العمل درراستاي عملي ساختن نظريه ي جنگ تمدنهاي هانتينگتون مي باشد. در اين اقدام اخير روزنامه هاي اروپايي چنين موردي كاملا مشهود است.اصرار اين مجلات بر چاپ پي در پي و چند باره ي تصاوير حركتي مشكوك به منظور ايجاد تشنج بوده و بهانه ي واهي آنان مبني بر دفاع از آزادي بيان را زير سوال برده است.



توهين به مقدسات يك ميليارد و چند صد ميليون مسلمان به بهانه ي دفاع از آزادي بيان به هيچ وجه پذيرفته نيست.و چنين عملي با هيچ معيار و منطقي جور در نمي آيد. توهين و دشنام هرگز در مقوله ي بيان افكار و اعتقادات جاي نمي گيرد.



تقريبا در تمام كشورهاي غربي كه ادعاي آزادي رها و مطلق مي كنند هرگونه اظهار نظر در خصوص هلوكاست و كشتار يهوديان ممنوع و قدغن است .به طوريكه هر نوع تحقيق ،پرسش و تشكيك در آمار قربانيان هلوكاست عبور از خط قرمز غرب مي باشد.چگونه است توهين به ايمان و معتقدات بيش از يك ميليارد انسان آزاد است اما ترديد در آماري تاريخي، ممنوع و موجب انواع محرويت ميگردد.؟! به عنوان مورد ديگر اگر اروپائيان و غرب به آزاداي مطلق ايمان دارند چرا به اراده ي زنان مسلمان در فرانسه به گذاشتن حجاب احترام نمي گذارند و آنان را در داشتن يا نداشتن حجاب آزاد نمي گذارند؟



همانگونه كه اقدام و عمل نشريات اروپائي در توهين به پيامبر اسلام ناروا و محكوم است در مقابل عكس العمل تعدادي از مسلمانان هم ناپسند و خارج از محدوده ي عقل و شرع مي باشد.مسلمانان مي توانند به شيوه هاي مسالمت آميز تا رسيدن به خواسته هايشان اعتراض خود را به جهانيان اعلام نمايند اما هر نوع آشوب مانند حمله به اماكن مقدس مسيحيان ، به آتش كشيدن سفارتخانه ها و... مورد پسند پيامبر اسلام نبوده و محكوم است. چراكه خداوند از مسلمين مي خواهد ظلم و تحريك ظالمان موجب انحراف آنان از مسير عدل و انصاف نگردد . علاوه بر عدم مشروعيت، اين گونه اقدامها نتيجه اي جز بدنام كردن چهره اسلام و مسلمين نتيجه اي در بر نخواهد داشت.





به نظر من خود مسلمانان و دولتهايشان مستقيم و غير مستقيم و نه يك بار بلكه به كرات و خيلي بيش از اهانتهاي اخير چند مجله غربي ،به ساحت مقدس پيامبر اسلام توهين كرده اند.آيا ادعاي پيروي از پيامبر اسلام از جانب ملتها و حكام مسلمان و در كنار آن اين همه بيعدالتي و ظلم و ديكتاتوري و استبداد، توهين و دشنام به پيامبر نيست؟! آيا وجود صدها نفر از دگر انديشان - و عموما با تفكر ديني - در زندانهاي كشورهاي اسلامي توهين و بدنام كردن اسلام و پيامبر رحمتش نيست؟! كشور فرانسه به بهانه ي پاسداشت نظام ريشه دار لائيك خود قانون ناعادلانه ي منع حجاب را تصويب مي كند و از اين طريق بر كثيري از مسلمانان مقيم فرانسه ظلم ميگردد.اما به نظر من مقصر اصلي در اين جريان نه نظام لائيك فرانسه ،بلكه حاكمان به نام مسلمان كشورهاي اسلاميند كه با فراهم كردن فقر و استبداد موجب خروج و فرار شهروندانشان به كشورهاي غربي شده اند. به نظر من -- و به عنوان يك مورد از هزاران مورد—برپائي نظام پادشاهي(با آن همه فساد) در سرزمين وحي علي رغم سنت و سيره ي پيامبر اسلام خود بزرگترين توهين و دشنام در طول تمام تاريخ به پيامبر اسلام مي باشد.